Witam serdecznie w moim małym świecie.

Zapraszam, zaglądajcie, czytajcie i komentujcie, będzie mi miło gościć Was tutaj.

środa, 30 marca 2016

210. Nabucco Verdiego

Kolejna marcowa wyprawa muzyczna to podróż do świata opery. Wybrałam się na Nabucco Giuseppe Verdiego. 
Nabucco jest jedną z pierwszych oper Verdiego. W wersji muzycznej jak dla mnie jest genialna, natomiast w wersji fabularnej jest bardzo trudna w odbiorze, tak naprawdę nie do końca wiadomo o co w niej chodzi. Być może w czasach jej powstania (1842 r.) dla Włochów była czytelna i aktualna w swoim przekazie, dzisiaj już chyba niekoniecznie. Podkreślam, że ocena libretta nie ma najmniejszego wpływu na wrażenia muzyczne.
W tym konkretnym przedstawieniu zachwycił mnie odtwórca tytułowego Nabucco, Giulio Boschetti. To próbka jego możliwości:
Poza tym orkiestra grała przepięknie. Mam nadzieję, że częściej będzie okazja wybrać się na takie widowiska.

1 komentarz:

Dziękuję za każdy pozostawiony ślad :)
Mam jednak prośbę, jeżeli komentujesz jako anonimowy użytkownik to podpisz proszę swój komentarz :)