Witam serdecznie w moim małym świecie.

Zapraszam, zaglądajcie, czytajcie i komentujcie, będzie mi miło gościć Was tutaj.

środa, 17 sierpnia 2016

249. Urlopowe wspominki - Kraków inaczej - cz.2

Siatkarskie wspomnienia już za mną, czas na drugą część zwiedzania Krakowa. Weekend był taki sobie pod względem pogody, padało, a momentami nawet lało. Nie przeszkodziło mi to jednak wyjść z hotelu i trochę się powłóczyć.
Wiem, że to lekko dziwne, a może nie, sama nie wiem, ale lubię spacery po cmentarzach, zwłaszcza starych z zabytkowymi nagrobkami i wcale niekoniecznie w czasie Wszystkich Świętych. Do tej pory będąc w Krakowie ciągle brakowało mi czasu, żeby wybrać się na Cmentarz Rakowicki, tym razem wreszcie się udało. Jest to ogromny cmentarz, ma ok. 42 ha, powstał w latach 1800-1802. Pochowanych jest tam wielu słynnych krakowian, między innymi Jan Matejko, Helena Modrzejewska, Piotr Skrzynecki, Marek Grechuta czy Wisława Szymborska. Poza tym jest na nim wiele pięknych, zabytkowych pomników. Oczywiście krążąc po cmentarnych alejkach udało mi się zgubić, trochę trwało zanim znalazłam wyjście.
 

 

 


Kolejnym punktem mojego zwiedzania był ogród botaniczny. Miejsce niezwykle urokliwe, nawet w deszczu, który dość intensywnie towarzyszył mojemu "włóczeniu się" po ogrodzie.



 








Jak wychodziłam z ogrodu zaczęło padać tak mocno, że nie dało się już za bardzo zwiedzać. Następny dzień nie był lepszy, a nawet trochę gorszy pod względem pogody. Zdecydowałam się na pójście do muzeum pod Sukiennicami. Od 2010 roku można w nim zobaczyć szlak turystyczny Śladem europejskiej tożsamości Krakowa. Bardzo interesująco przygotowana wystawa, pozwalająca na poczucie atmosfery średniowiecznej stolicy Polski. Na pewno ciekawie i pouczająco spęczony czas.


I to byłoby na tyle jeśli chodzi o krakowskie wycieczki. Na pewno nie widziałam jeszcze wielu ciekawych, ale mniej znanych miejsc w Krakowie, ale z pewnością będzie jeszcze okazja aby nadrobić te braki.

3 komentarze:

  1. Przepiękne miejsca pokazujesz :) Kraków z innej strony! A ogród botaniczny robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia !
    Dziękuję za wirtualną wycieczkę !

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam tych miejsc, więc z dużą przyjemnością obejrzałam je Twoim okiem. Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony ślad :)
Mam jednak prośbę, jeżeli komentujesz jako anonimowy użytkownik to podpisz proszę swój komentarz :)