Witam serdecznie w moim małym świecie.

Zapraszam, zaglądajcie, czytajcie i komentujcie, będzie mi miło gościć Was tutaj.

piątek, 30 czerwca 2017

318. Spacer po Bydgoskim Przedmieściu

W ostatnią sobotę miałam okazję uczestniczyć w Święcie Bydgoskiego Przedmieścia, na którym od wielu lat mieszkam.
Święto odbywa się od kilku lat, ale do tej pory jakoś się nie składało. Tym razem spośród wielu atrakcji wybrałam jeden ze spacerów - Bydgoskie Nieznane - spacer szlakiem architektury XX wieku. W ramach spaceru była okazja, żeby zajrzeć do wnętrz kilku obiektów, które mieszkańcy Bydgoskiego mijają praktycznie codziennie. Jednym z nich była willa mecenasa Ossowskiego, dzisiaj niestety pozbawiona już sprzętów z tamtej epoki, zachowała się klatka schodowa oraz kominek:
Ponadto odwiedziliśmy siedzibę Lasów Państwowych, którą oddano do użytku w 1930 r., jej twórcą jest Kazimierz Ulatowski. 
Na trasie spaceru znalazła się również sala gimnastyczna I Liceum Ogólnokształcącego, która powstała w 1898 r. i służy jako sala gimnastyczna do tej pory. 

Ostatnim punktem spaceru była willa, która w swojej pierwotnej wersji stała w zupełni innym miejscu i nie jest historycznie związana z Bydgoskim, jednakże wskutek różnych zawirowań trafiła w części do Ogrodu Zoobotanicznego. Jest to drewniane skrzydło willi Laegnera.



Spacer był bardzo ciekawy. Pozwolił mi spojrzeć trochę inaczej na otaczającą mnie praktycznie na co dzień architekturę, a jednocześnie uświadomił mi jak ogromna praca została wykonana w Toruniu w okresie międzywojennym. W tym czasie Toruń był stolicą województw pomorskiego, jednak wcześniej był jedynie miastem powiatowym, więc nie miał ani infrastruktury, ani wystarczającej ilości budynków administracji i wszystko to zostało stworzone w ciągu kilkunastu lat od odzyskania niepodległości. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony ślad :)
Mam jednak prośbę, jeżeli komentujesz jako anonimowy użytkownik to podpisz proszę swój komentarz :)